INTEL TRAINERS IN ASSIUT
أهلاً ومرحباً بزائرنا الكريم في بيتك الثاني INTEL ONLINE- نتمنى لك قضاء أسعد الأوقات مع مدربي انتل بمحافظة اسيوط - نرجو مشاركتك الكريمة لكي تزيد منتدانا نورا وضياءا
مدير المنتدى / وائل حسن سيد
جوال/ 01118439539
INTEL TRAINERS IN ASSIUT
أهلاً ومرحباً بزائرنا الكريم في بيتك الثاني INTEL ONLINE- نتمنى لك قضاء أسعد الأوقات مع مدربي انتل بمحافظة اسيوط - نرجو مشاركتك الكريمة لكي تزيد منتدانا نورا وضياءا
مدير المنتدى / وائل حسن سيد
جوال/ 01118439539
INTEL TRAINERS IN ASSIUT
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

INTEL TRAINERS IN ASSIUT

منتدى ابداعات مدربي انتل ( محافظة أسيوط )
 
الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  


 

 نموذج تحضير المرحلة الاعدادية

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
مصطفى سعد

مصطفى سعد


عدد المساهمات : 1
تاريخ التسجيل : 04/06/2010

نموذج تحضير المرحلة الاعدادية Empty
مُساهمةموضوع: نموذج تحضير المرحلة الاعدادية   نموذج تحضير المرحلة الاعدادية I_icon_minitimeالسبت يونيو 05, 2010 11:11 pm

نموذج تحضير المرحلة الاعدادية وفق أحدث الطرق يمكن الاستعانه به كدليل لطريقة التحضير

Assuit Educational Directorate
Othman Ghazally Experimental language school
Teacher: Mostafa Saad Mohamed Grade: prep. 1 Date:
Course: O-level Hello! English Unit: 1
Lesson Topic: New People . Time: ( 90 Min) Period:
Objectives
The student should be able to:
1- revise, practice and extend their knowledge of how to express personal details.
2- revise and practice have got.
3- revise and practice telling the time.
4- extend their vocabulary: the school day, languages and countries..
Activities/Methods Resource Materials Assessment
Warm-up
I'll introduce myself to the class and I'll encourage the students to introduce themselves to me. I'll throw the ball to a student who then introduce him/herself . They then throw the ball to another student who does the same.
Teaching aids:
Posters, real object, map ………… etc
Class work
Students are involved to take part in the discussion and enjoy the lesson.
evaluation
Getting pupils apply understanding by means of remembering the characters by the end of the class.
Textbook (p from 1 to 5 WB pages 1:3 Check homework
Overhead Masters Test/Quiz
Workbook/Handouts Project
Hands-On Materials Class work
Reference Materials Review
Technology Presentation
Other Supplies Oral Responses
Teacher Observation




Teacher’s part Grammar Focus New Vocabulary
Guided Instruction Verb to be
Have / has got
Preposition ( in – on – at ). Magazine
Different
Country
Penn friend
Language
Holiday
Time table
School subjects
Active Learning
Independent Work
Small Group Language Functions
Practice Sheet Greetings
Giving and asking for personal information:
Talking about where you from?
Homework: Workbook
Referring to the book pages 3 and 4
Principal signature: ------------------------- Technical director’s signature: -----------------------
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
نموذج تحضير المرحلة الاعدادية
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
INTEL TRAINERS IN ASSIUT :: المناهج الدراسية :: لغات-
انتقل الى: